Hazır Ofis Kiralamanın Avantajları
Best Office Hazır Ofisler, ofis mobilyaları,Telefon ,fotokopi,
fax ,yazıcı , Internet ve ağ altyapısı, sekretarya hizmeti ve temizlik hizmeti
ile birlikte hazır olarak kiralama yapabileceğiniz ofislerdir.6-7 kişiye kadar
olan şirketlere inanılmaz bir maliyet avantajı sağlar.
Hazır Ofisin Avantajları:
* İlk maliyet avantajı sağlar
* Kiralama’da kontrat süresi
avantajı sağlar
* Vergi avantajı sağlar
– Bireysel olarak kiralama
yapamayacağınız binalarda kiralama yapabilme avantajı sağlar
- Best Office Hazır Ofis Vergi Avantajı Sağlar
Bizden kiralamış olduğunuz
bir hazır ofis , sizlere her ay düzenli fatura keseceği için bu fatura
bedelinin KDV kısmını devlete ödemeniz gereken KDV’den tamamını düşebilirsiniz.
Örnek olarak şirketiniz bu ay 10.000 TL + KDV fatura kesmiş olsun.Bu tutar KDV
ile birlikte 11.800 TL olmaktadır. Ve bu kesmiş olduğunuz faturanın , eğer
başka hiçbir fatura , mal veya masraf girdiniz yoksa , KDV tutarı olan 1800
TL’yi devlete ödemeniz gerekmektedir. Best Office’ten 2000 TL + KDV
değerinde bir ofis kiraladığınızda , başka hiçbir fatura girdiniz olmasa
bile , bizim size kesmiş olduğumuz fatura tutarının KDV’si 360 TL’yi , devlete
ödemeniz gereken 1800 KDV’den düşerek 1800 TL- 360 TL = 1440 TL olarak ,
devlete ödemeniz yeterli olacaktır.
Ancak bizden hazır ofis olarak kiralamak yerine , dışardan 2.000 TL’ye bir ofis
kiralarsanız , ofis sahibinden fatura alamayacağınız için bu kira bedelinin %
20 si kadar yani 400 TL daha Devlete her ay stopaj vergisi olarak ödemeniz
gerekmektedir. Yani toplam masrafınız 2.400 TL olmaktadır. Ve ek olarak
devlete ödemeniz gereken KDV’yi tam olarak 1.800 TL olarak ödersiniz .
Yani Best Office hazır ofis’ten kira dahil toplam masrafınız 2.360 + 1800
- 360 = 3.800 TL olurken ,
Kendiniz ofisinizi dışardan kiraladığınızda 2.400+1.800 = 4.200 TL olmaktadır.
Gördüğünüz
gibi Ofisinizi Best Office hazır ofis’ten kiraladığınızda ,
4.200 – 3.800
=600 TL her ay net olarak avantajınız olmaktadır.
Buna ek
olarak Best Office hazır ofis’ten almış olduğunuz tüm faturayı , gider olarak
yazabilir ve ödemeniz gereken ilk gelir vergisinden tamamını gider olarak
düşebilirsiniz.Fakat ofisinizi kendiniz kiraladığınız zaman da bunu gider
olarak yazabilirsiniz.
- Best Office Hazır Ofis Maliyet Avantajı Sağlar
Best Office’ten Hazır ofis
kiralaması yaptığınızda hemen aynı gün ofisinizde çalışmaya başlayabilir ve
sadece aylık ödemenizi yaparsınız. Ofisinizi kendiniz kiraladığınızda ise,
emlakçı ücreti , depozito, ofis mobilyaları,boya , badana , elektrik , su ,
doğalgaz ,Yüksek hızlı internet , sekreter ve temizlik personeli, mutfak
malzemeleri vb. için zaman ve para harmanız gerekir. Dolayısıyla hazır ofisin
başlangıç maliyeti daha azdır.
2.000 TL Kiralı yer
tuttuğunuzu varsayarak basit bir maliyet analizi yaparsak ;
Açıkça görüldüğü gibi Best
Office te hem ilk kuruluş maliyeti , hem de aylık düzenli giderlerde
herhangi bir değişiklik yok , her ay sadece kira ödüyorsunuz , herhangi bir ek
sürpriz masraf yok.
Fakat siz emlakçı’dan ofis
tuttuğunuzda ilk girişte basit bir hesapla 23.000 lira , ondan sonra da her ay
düzenli olarak 12.600 lira ödemek zorundasınız, Buna karşılık Best Office’e
sadece 2000 TL ödüyorsunuz, Fark ve maliyet avantajı apaçık ortada.Neden
elinizdeki sermayenizi masraflara harcıyorsunuz ki…
Best Ofiice’ten Hazır ofis kiralama’nın
ne kadar avantajlı olduğunu aşağıda bir tablo ile anlatalım.
Hazır
ofis maliyet avantajı tablosu
Giderler
|
Best
office
|
ilk
kuruluş
|
aylık
gider
|
kira bedeli
|
2.000,00
|
2.000,00
|
2.000,00
|
stopaj vergisi
|
0,00
|
400,00
|
400,00
|
Aylık elektrik + su
|
0,00
|
0,00
|
200,00
|
İnternet + telefon
|
0,00
|
0,00
|
180,00
|
Doğalgaz + aidat
|
0,00
|
0,00
|
500,00
|
Çay kahve su
|
0,00
|
0,00
|
200,00
|
emlakçı ücreti
|
0,00
|
2.000,00
|
0,00
|
depozito 1 kira bedeli
|
0,00
|
2.000,00
|
0,00
|
işyeri elektrik abonman güvence
|
0,00
|
460,00
|
0,00
|
doğalgaz abonman güvence
|
0,00
|
510,00
|
0,00
|
su güvence bedeli
|
0,00
|
150,00
|
0,00
|
İlk giriş boya badana
|
0,00
|
1.500,00
|
0,00
|
Ofis için gerekli mobilyalar
|
0,00
|
5.000,00
|
0,00
|
2500 net maaşlı sekreter
|
0,00
|
4.556,00
|
4.556,00
|
2500 net maaşlı çay temizlik
|
0,00
|
4.556,00
|
4.556,00
|
|
|
|
|
Toplam
|
2.000,00
|
23.132,00
|
12.592,00
|
Bir elemanın maliyet
hesabını , aşağıda linkini vermiş olduğum deloitte’in sitesinden sizde
hesaplayabilirsiniz.
https://www.verginet.net/dtt/MaasHesaplama.aspx
- Hazır Ofisi Esnek Kontrat Süresi Avantajı Sağlar
Best Office
hazır ofisinizi Ankara’da kiraladığınız zaman , şirketten şirkete değişmekle
birlikte 1 yıldan kısa süreli olarak yapabilirsiniz, Emlakçı veya sahibinden
Normal ofis kiraladığınızda 1 yıldan daha az bir süre ile kiralama yapamazsınız,
daha erken kiraladığınız yerden çıkarsanız da , ev sahibinize göre değişmekle
birlikte bir yıllık kira bedelini sizden isteyebilirler.Ve bu ofis için yapmış
olduğunuz tüm masraflar da heba olup gider.